Ogrzewanie gazowe to dziś nie tylko ciepły dom, ale i wygoda. Dokonując wyboru urządzenia grzewczego, trzeba przeanalizować  jego wydajność i energooszczędność, a także dodatkowe funkcje, które ułatwiają jego obsługę. Jednak szczególną uwagę należy zwrócić na obsługę posprzedażną jaką oferuje producent. W tym zakresie zdecydowanie wyróżnia się serwis Viessmann.

Rodzaj ogrzewania ma ogromne znaczenie dla domowników. Każdemu użytkownikowi marzą się  urządzenia sprawne i proste w obsłudze. Coraz częściej poszukiwane są sprzęty, którymi można zarządzać zdalnie, za pomocą wygodnych aplikacji instalowanych w smartfonach. Dzięki temu można zaoszczędzić sporo energii i zawsze wracać do ciepłego domu. Jednak to dopiero połowa sukcesu. Nawet doskonałe kotły i pompy ciepła Viessman wymagają stałego dozoru. Regularne przeglądy eksploatacyjne, błyskawiczne naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne zapewniają komfort i wygodę  użytkownikom. Sprawdź, co w tym zakresie oferuje firma Viessman. Serwis i przedłużona gwarancja wydają się dzisiaj standardem, ale stały monitoring sprawności urządzeń zaskakuje wielu.

System gwarancji i serwis Viessmann, czyli spokojny sen użytkownika

Firma Viessmann współpracuje w wieloma partnerami handlowymi i firmami serwisowymi na terenie kraju. Gwarancją i obsługą serwisową objęty jest zatem każdy kocioł gazowy czy olejowy, każda pompa ciepła, czy system solarny Viessmann zakupione w jednej z placówek sieci sprzedażowo-serwisowej firmy.

Producent udziela dwuletniej gwarancji na te urządzenia, a czas jej liczony jest od daty pierwszego uruchomienia. Wszystkie sprzęty uruchamiane są przez licencjonowane firmy, które także zobowiązane są do dokonywana corocznych przeglądów. Wyjątkiem są tu instalacje solarne, objęte dofinansowaniem NFOŚiGW, bo na nie przysługuje pięcioletnia gwarancja oraz system instalacyjny ViPEX, który objęty jest dziesięcioletnim okresem gwarancyjnym.

System wydłużonej gwarancji Viessmann

Kilka lat temu firma Viessmann wprowadziła tak zwany system wydłużonej gwarancji, który z miejsca stał się bardzo popularny. System ten obejmuje nie tylko pompy i kotły gazowe Viessmann, ale także części zamienne i koszt świadczonych usług naprawczych. Przedłużoną gwarancją nie są natomiast objęte koszty przeglądów i zużywalnych części eksploatacyjnych.

Warunkiem uzyskania przedłużonej gwarancji jest zainstalowanie urządzenia przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia oraz rejestracja użytkownika na firmowej stronie internetowej. Do programu można zgłosić się w ciągu 12 miesięcy od dnia zakupu sprzętu i po dokonaniu płatności zgodnej z zawartą wcześniej umową okres gwarancji zostaje wydłużony.

Zdalna obsługa i serwis na miarę XXI wieku

Viessmann nie tylko śledzi nowinki techniczne, ale chętnie korzysta z możliwości wprowadzania nowych rozwiązań. Cudowny komfort zdalnej obsługi oferują kotły Vitodens. Można nimi sterować na odległość za pomocą smartfonowej aplikacji, ale i to nie wszystko. Ustanowione specjalne połączenie online pozwala na prowadzenie diagnostyki urządzenia na odległość. Serwisant może kontrolować prawidłowość pracy urządzenia wprost ze swojej siedziby, bez konieczności wizyty u klienta. Oprogramowanie stale monitoruje pracę kotła i wychwytuje wszelkie nieprawidłowości. Mało tego w przypadku stwierdzenia usterki, zostaje natychmiast opracowany plan naprawy oraz dobrane części zamienne. Po przyjeździe do klienta, serwisant może od razu przystąpić do pracy. To ogromne ułatwienie zarówno dla użytkowników kotłów, jak i serwisantów.

Przeczytaj także: